Top cele mai poluante companii din lume pe care le susții aproape zilnic fără să știi
Obiceiurile și eforturile fiecăruia dintre noi contează, când vine vorba despre reducerea poluării. Știi deja că promovăm micile schimbări care, puse împreună, fac schimbări mai mari.
Cu toate acestea, există companii care poluează enorm, făcând ca micile noastre gesturi sustenabile să pară insignifiante. Sunt companii celebre, pe care le-ai susținut cel puțin o dată, prin cumpărarea produselor și serviciilor lor.
ONG-ul Break Free From Plastic a publicat un raport care arată care sunt cele mai poluante companii din lume, pentru al treilea an consecutiv. Le menționăm și noi mai jos, pentru a te ajuta să faci alegeri conștiente atunci când mergi la cumpărături.
Cum a fost stabilit topul
BFFP (Break Free From Plastic) a efectuat 575 de acțiuni de strângere a deșeurilor din plastic în 55 de țări de pe 6 continente. Cei aproximativ 15.000 de voluntari au reușit să strângă aproape 350.000 de bucăți de plastic, din care 63% erau inscripționate în clar cu numele unui brand.
Clasamentul a fost efectuat în funcție de cantitatea de plastic lăsată în urmă de fiecare brand și de răspândirea acestuia în spațiu.
Top 5 cele mai poluante companii din lume
- Coca Cola
Probabil că acest prim loc în clasament nu surprinde pe nimeni. Coca Cola a înregistrat, pentru al treilea an la rând, cele mai mari cantități de plastic ce poluează mediul după ce este aruncat. Cantitatea de plastic generată de companie este mai mare decât cea generată de următoarele două branduri la un loc.
Printre produsele din portofoliul Coca Cola se numără și Fanta, Fuzetea, Sprite, Schweppes, chiar și brandul de smoothie-uri Innocent sau cafeaua Costa.
- PepsiCo
PepsiCo este compania care ocupă locul secundar, cu deșeuri din plastic găsite în 43 de țări diferite, într-o cantitate uriașă. De PepsiCo aparțin branduri precum Pepsi, 7UP, Mirinda, Lipton, Prigat, Evervess, Doritos, Star și Lay’s.
- Nestle
Al treilea loc în topul cu cele mai poluante companii din lume este deținut de Nestle, care deține o mulțime de alte branduri secundare, pe care cu siguranță le cunoști și le consumi. Ambalajele lor din plastic au fost găsite în 37 de țări – un număr de peste 8000 de bucăți de plastic din cele colectate.
Brandurile deținute de Nestle pe care le găsești în magazine sunt Nestea, S. Pellegrino, cerealele Fitness și Nesquik, Nescafe, Nespresso, înghețata Haagen-Dasz.
- Unilever
Locul 4 în top, cu peste 5500 de plastice găsite în 37 de țări, este ocupat de Unilever, companie arhiprezentă în orice supermarket. În portofoliul său se află, printre altele, sosurile Hellmann’s, înghețatele Ben & Jerry’s și Magnum, produsele Dove, Rexona, Axe, Cif și Domestos.
- Mondelez
Branduri ca Oreo, Barni, Belvita, Milka, Toblerone și Philadelphia sunt deținute de Mondelez International, companie situată pe locul 5 în topul celor mai poluante din lume. Deșeurile sale din plastic au fost identificate în 34 de țări, în număr de peste o mie.
Alte companii din top sunt și Mars (M&Ms, Snickers), P&G (Ariel, Lenor, Pampers, Always, Pantene, Head & Shoulders, Gillette, Oral-B), Philip Morris (țigările Marlboro, Chesterfield, Virginia), Colgate-Palmolive, Perfetti van Melle (Chupa-Chups, Mentos).
Ce soluții există?
Conform unui reprezentant Green Peace, singurele soluții pentru ca aceste companii să nu mai polueze atât de mult mediul sunt rezolvarea dependenței de plastic de unică folosință și îndepărtarea de combustibilii fosili.
Se estimează că, în cazul în care companiile nu iau măsuri, cantitățile de plastic de unică folosință se vor cvadrupla până în 2050.
La nivel personal, ceea ce poate face fiecare este să cumpere cât mai puține produse ambalate în plastic nereciclat/nereciclabil și să evite susținerea companiilor care nu impun măsuri pentru reducerea poluării.