Top companii sustenabile în 2022 și ce fac ele pentru mai puțină poluare și risipă
După ce am vorbit despre cele mai poluante companii din lume, a venit momentul să discutăm și despre cele responsabile, care încearcă să aibă un impact pozitiv sau, cel puțin, să evite unul negativ.
Din fericire, tot mai multe corporații și business-uri devin conștiente de efectul lor asupra mediului și, cel mai important, încearcă să limiteze, pe cât posibil, risipa și poluarea.
Unele companii adoptă soluții clasice, precum reciclarea și folosirea materialelor ce pot fi reutilizate sau compostate ulterior, iar altele vin cu soluții de-a dreptul ingenioase, care inspiră și revoluționează termenul de „afacere eco-friendly”.
Care sunt criteriile unei companii sustenabile? Ce trebuie să facă ea?
În prezent, sustenabilitatea este un subiect esențial de discuție și o prioritate pentru binele tuturor. În același timp, ea reprezintă și un trend actual, tot mai multe companii descriindu-se ca fiind sustenabile.
Iată cum să le deosebești pe cele care chiar se înscriu în această categorie:
- Folosesc materie primă obținută etic, din surse cât mai locale;
- Reutilizează produsele vechi sau materiale reciclate pentru a crea produse noi;
- Au procese de producție care impactează cât mai puțin mediul;
- Împachetează produsele cât mai eco-friendly, în ambalaje minimaliste din materiale reciclabile/compostabile;
- Folosesc soluții de transport cu o amprentă de carbon minimă;
- Au politici sustenabile pe care le actualizează constant.
- Au certificări oficiale care le acordă titlul de companii verzi/eco-friendly.
Cele mai sustenabile companii în 2022 și ce fac ele:
Patagonia
Dacă ești un entuziast al plimbărilor în natură sau al sportului, în general, cu siguranță ai auzit de brandul Patagonia. Poate chiar ai haine și accesorii cumpărate de la ei.
Ei, bine, Patagonia țintește să fie neutră din punct de vedere al amprentei de carbon până în 2025, iar în prezent folosește materie primă organică sau reciclată și donează 1% din încasări pentru conservarea mediului.
În plus, Patagonia Action Works, proiect dezvoltat de companie, conectează oamenii și organizațiile din întreaga lume pentru a discuta și pentru a ameliora problemele de mediu.
Beyond Meat
Toți activiștii de mediu și cei interesați de sustenabilitate știu că încălzirea globală are drept cauză și producția de alimente din carne, în special din vită. În ultimii ani, au apărut tot mai multe branduri de alimente alternative, care încearcă să reducă treptat consumul de carne la nivel local sau global.
Unul dintre cele mai de success astfel de brandul este Beyond Meat, care prin misiunea sa principală contribuie direct la reducerea consumului de carne și la reducerea emisiilor de gaze nocive.
Dr. Bronners
Dr. Bronners este un brand de produse de îngrijire organice, care a devenit disponibil și în România în ultimii ani. Toate ingredientele folosite de companie sunt certificate fair trade de către instituții acreditate, iar două dintre cele șase „principii cosmice” ale brandului spun că „Pământul trebuie tratat ca propria casă” și „furnizorii trebuie să fie tratați corect”.
Nu în ultimul rând, toate sticlele produselor sunt reciclate post-utilizare, astfel minimizându-se risipa și poluarea.
Seventh Generation
Seventh Generation este un alt brand de produse de curățare și îngrijire, a cărui misiune a fost încă de la înființare, din 1988, aceea de a „transforma lumea într-un loc sănătos, sustenabil și echitabil pentru următoarele șapte generații”.
În prezent, compania folosește materiale 100% reciclabile pentru ambalajele produselor și își propune, la fel ca Patagoia, să devină carbon neutral până în 2025.
Pela Case
Brandul Pela Case a pornit în urmă cu 12 ani, când fondatorul Jeremy Lang a vrut să ia inițiativă împotriva poluării plajelor, mărilor și oceanelor. Rezultatul: prima carcasă de telefon 100% compostabilă din lume!
Așadar, dacă ai nevoie de produse de îngrijire și curățenie, de echipament sportiv, de un prânz delicios sau de o husă nouă pentru telefon, acum știi ce companii să susții!