Publicitatea stradală (OOH) are un rol din ce în ce mai important în promovarea sustenabilității
După ce am vorbit despre sustenabilitate în industria de lux, este timpul să discutăm și despre industria publicității. Mai exact, despre publicitatea stradală.
Sustenabilitatea și marketingul s-au clasat pe locul al treilea în topul priorităților comercianților la nivel mondial, după eficiența și capacitățile de marketing, potrivit unui sondaj online realizat de World Federation of Advertisers (WFA) în rândul a 309 membri, cărora li s-a cerut să evalueze problemele în funcție de importanța lor.
Aceasta arată că sustenabilitatea în publicitate nu este o tendință trecătoare sau un fenomen nou – ea a fost în atenția multor branduri și proprietari de media deopotrivă, deoarece generația tânără este văzută ca fiind mai atentă la sănătate, mai conștientă din punct de vedere social și mai responsabilă față de mediu.
Atunci când o afacere adoptă practici de sustenabilitate, înseamnă că adoptă strategii și reinvestește în lucruri care ajută viitorul. Cu alte cuvinte, eforturile brandurilor care optează pentru o creștere sustenabilă nu se fac cu prețul sănătății și al mijloacelor de trai ale oamenilor sau al planetei.
În prezent, consumatorii sunt dispuși să plătească mai mult pentru un produs dacă un brand practică durabilitatea și se preocupă de bunăstarea planetei. Un raport WARC privind durabilitatea arată că aceast indicator este imperativ pentru companii, 83% dintre respondenți alegând întotdeauna marca care adoptă durabilitatea în eforturile de marketing.
Publicitatea în afara casei (OOH) poate juca un rol strategic în promovarea sustenabilității. Nu numai că această industrie oferă o platformă de comunicare pentru ca brandurile să își promoveze capacitățile sustenabile, dar le permite, de asemenea, să execute campanii inovatoare și ecologice prin intermediul instalației în sine.
Cum poate contribui publicitatea stradală la sustenabilitate pe termen lung?
Instalarea de panouri solare pentru alimentarea echipamentelor
O metodă notabilă prin care OOH poate contribui la sustenabilitatea pe termen lung este aceea de a opta pentru materiale ecologice. De exemplu, o agenție de publicitate indiană a instalat panouri solare pe panourile publicitare digitale din oraș pentru a oferi energie electrică gratuită căilor ferate indiene. O astfel de sursă de energie regenerabilă nu contribuie la emisiile de gaze cu efect de seră.
În ultimii ani, multe companii de energie regenerabilă și firme de publicitate OOH au colaborat pentru a crea mesaje importante pentru public. Aceste companii folosesc panourile publicitare pentru a face publicitate panourilor solare, prezentând în același timp eficiența acestora în timp real.
PG&E și-a lansat panoul publicitar cu energie solară, care stochează energia soarelui în timpul zilei pentru a ilumina luminile panoului publicitar pe timp de noapte. Inițiativa a contribuit la evitarea intrării în atmosferă a peste 125 de milioane de tone de dioxid de carbon.
Reutilizarea OOH
Un alt bun exemplu de panouri publicitare durabile este campania Toyota de promovare a mașinilor sale electrice cu emisii zero, alimentate cu hidrogen. Pe lângă noua tehnologie de emisii ecologice a mașinilor, campania a transformat panourile publicitare în luptători împotriva poluării, prin placarea lor cu vinil și acoperirea cu dioxid de titan pentru a purifica aerul pe toată durata campaniei.
În Londra, un nou panou publicitar are o grădină comunitară încorporată la bază. Panoul publicitar în sine a fost realizat din stejar sustenabil și din ghivece mari. Acest tip de sustenabilitate în publicitate îi determină pe spectatori să se gândească la resursele naturale și la implicațiile acestora asupra mediului public.
În România există remesh, o întreprindere socială pentru persoanele cu dizabilități, provenite din medii dezavantajate, pe care le sprijină în reintegrarea în societate. Remesh reutilizeaza materialele publicitate outdoor, pe care le transformă în produse utile: sacoșe, genți, huse de laptop sau telefon etc.
Mesaje de educare
OOH poate contribui la durabilitatea pe termen lung în comunitățile locale prin sponsorizarea educației tinerilor. OOH poate susține importanța acestui mediu și rolul său esențial atunci când vine vorba de promovarea marketingului sustenabil, în timp ce Generația Z poate învăța despre importanța și semnificația sa.
Rolul esențial al OOH este, de asemenea, acela de a răspândi mesaje de conștientizare atunci când vine vorba de marketingul sustenabil. Această distribuire a mesajelor poate fi realizată prin diferite canale, ca publicul larg să poată fi educat cu privire la motivele pentru care este important să fie ecologic.
Există multe forme noi de media OOH care oferă brandurilor opțiuni mai variată, inclusiv opțiuni de sustenabile. Agențiile de publicitate au devenit din ce în ce mai conștiente de mediul înconjurător, iar un efort comun pentru conservarea resurselor ar putea ajuta la scăderea amprentei de carbon la nivel local.